6/9/2022
Aquest matí ha tingut lloc el lliurament de diplomes als i les alumnes de diferents cursos del Departament de Promoció Econòmica
L'alcalde d’Abrera, Jesús Naharro, la regidora de Promoció Econòmica, Guadalupe Marcos, i les tècniques municipals del departament, han lliurat els diplomes als i les alumnes a la Sala de Plens de l'Ajuntament. L’alcalde i la regidora han felicitat les persones que han realitzat els cursos i han posat en relleu la importància de continuar fomentant la formació per ajudar a les persones que busquen feina a incorporar-se al mercat laboral.
En xifres, el curs de preparació de la prova d’Actic I, es va realitzar del 16 de març al 31 de març (25 h), amb un total de 12 persones inscrites, de les quals 9 l'han finalitzat. Seguidament, el curs de preparació de les proves d’Actic II, es va dur a terme del 30 de maig al 22 de juny (25 h) amb 14 alumnes en total i 10 dels quals l'han superat amb èxit. D'altra banda, el curs de monitors/es de lleure infantil i juvenil, que es va cursar del 20 de març al 10 de maig i va comptar amb un programa de 150 hores en total, i 21 alumnes inscrits/es, dels i de les quals, 17 l'han finalitzat. El curs per l'obtenció del carnet de director/a de lleure per treballar com coordinador/a responsable d’activitats de lleure, es va realitzar del 27 d'abril al 25 de maig (135 h) i l'han finalitzat 8 alumnes, del total de 10 que es van apuntar. A més, la formació d’auxiliars de serveis de restauració, es va impartir de l'11 de maig al 15 de juliol (200 h), amb un total de 13 alumnes dels quals totes i tots finalitzen la part teòrica i 3 troben feina. I finalment el curs de gestió i organització de magatzem, que permet als i a les alumnes que el superin l'obtenció d'un certificat de professionalitat de nivell 3, es va cursar del 23 de març al 29 de juliol (400h), ha comptat amb 12 alumnes, 8 dels quals fan tot l'itinerari, 3 fan mòduls independents i 2 abandonen la formació.
La formació, peça clau
El nostre alcalde, Jesús Naharro, ha destacat que "això no s’atura. Ara més que mai hem d’impulsar l’ocupació, a través de la formació. Estem molt contents i ha estat una valoració molt positiva per part dels alumnes i les alumnes respecte als diferents cursos que des de l’Ajuntament i Promoció Econòmica impulsem. Cursos orientats a la millora dels programes informàtics, a la gestió de magatzems logístics, a la formació del personal d’Hosteleria i també, direcció i personal de lleure. És molt important que les organitzacions d’esdeveniments del municipi comptin amb persones del municipi. Per a que això succeeixi, des de l’Ajuntament treballem dos vèrtex. La primera: la formació indispensable per a que els alumnes/as estiguin preparats/es per afrontar els nous reptes que les empreses demanden. I per altra banda, la presència en els polígons empresarials per part del Departament de Promoció Econòmica i acompanyat per mi, el alcalde, amb l’objectiu de donar a conèixer las habilitats que tenen el personal, las possibilitats que hi ha d’inserció laboral que des de l’Ajuntament formem i impulsem. Important connectar amb les empreses i amb la ciutadania abrerenca. Per això, l’Ajuntament té planificades unes visites on expliquem els serveis de l’Ajuntament i demanem a les empreses que col·laborin de forma prioritària amb els veïns i veïnes del nostre municipi. Seguirem informant i seguirem a prop de les persones que busquen treball. Seguirem estant a prop de les persones per formar-les i seguirem a prop de les empreses para fer arribar las propostes i els perfils que necessiten per desenvolupar econòmicament les seves activitats”.
Gran inserció en el món laboral
La regidora de Promoció Econòmica, Guadalupe Marcos, ha explicat que “hem fet l’entrega dels cursos que teníem programats del mes de març fins al juny. Diferents cursos, com són els de Tecnologies, l’ACTIC I i l’ACTIC II, els monitors de lleure infantil i juvenil i director de lleure, el de gestió i direcció de magatzem i l’auxiliar de serveis de restauració. Promoció Econòmica, el departament i les persones que hi treballen preparem tots aquests cursos per tal d’inserir a les persones en el món laboral i continuem fent cursos i programant-los any rere any. Estic molt satisfeta d’aquests cursos que he anomenat, on hi ha hagut 82 alumnes, dels quals alguns no han pogut assistir a la recollida de diplomes perquè ja han trobat feina, bé sigui a l’estiu amb feines de restauració, els monitors de lleure que han estat fent pràctiques que els hi corresponen. Els d’ACTIC són per tenir més coneixements del tema informàtic".
"Ara de cara al octubre tenim preparat el curs de l’auxiliar de magatzem, que són unes 200 hores. També fem un curs d’Excel, i al novembre farem el de conductor de carretons i el de manipulació d’aliments. Convido a tothom que vagi consultant els cursos que tenim programats des del Departament de Promoció Econòmica, perquè s’apuntin als curs que els agradi més. Tenim una gran inserció en el món laboral, sobretot en aquells cursos que són de gestió de magatzem, el d’auxiliar administratiu (que fem durant tot l’any). De les alumnes que comencen el curs, després de les pràctiques, els acaben agafant les mateixes empreses. Continuarem treballant per la formació de les persones i la inserció en el món laboral. I animo a tothom a que s’apunti a aquests cursos de Promoció Econòmica.”
Tenim una gran inserció en el món laboral i continuarem treballant per la formació de les persones i la inserció en el món laboral. Animem a tothom a que s’apunti a aquests cursos de Promoció Econòmica!
Valoracions positives de l'alumnat
Podeu escoltar totes les declaracions als companys de Ràdio Abrera, a la part inferior d'aquesta pàgina.
Us informem de tota l'actualitat sobre el coronavirus. Seguiu-nos!
Lliurament diplomes cursos Promoció Econòmica 06-09-22 - Jesús Naharro, alcalde d'Abrera.mp3
Lliurament diplomes cursos Promoció Econòmica 06-09-22 - Jesús Naharro, alcalde d'Abrera.mp3Lliurament diplomes cursos Promoció Econòmica 06-09-22 - Guadalupe Marcos, regidora de Promoció Econòmica .mp3
Lliurament diplomes cursos Promoció Econòmica 06-09-22 - Guadalupe Marcos, regidora de Promoció Econòmica .mp3Lliurament diplomes cursos Promoció Econòmica 06-09-22 - Valoració alumnat.mp3
Lliurament diplomes cursos Promoció Econòmica 06-09-22 - Valoració alumnat.mp3