11/3/2022
L'Ajuntament d'Abrera alerta de la detecció de casos d'intent d'estafa relacionats amb el servei gratuÏt de Teleassistència i demana la col·laboració ciutadana
Des de l'Ajuntament d'Abrera s'han detectat casos d’intents d'estafes per part de falsos operadors i operadores del Servei de Teleassistència a gent gran mitjançant trucades de telèfon. Per això, des de la Regidoria de Seguretat Ciutadana i Protecció Civil i la Regidoria d'Acció Social del consistori recorden que cal estar alerta davant aquest tipus d'estafes telefòniques. Recordem que el Servei de Teleassistència a Abrera és gratuït i les persones usuàries només poden rebre avisos mitjançant el terminal del servei de teleassistència.
En la majoria de casos, es tracta de grups organitzats que seleccionen víctimes, sovint d’edat avançada, i de vegades aconsegueixen entrar dins del domicili per robar objectes de valor, sobretot joies i diners. Aquestes persones són molt hàbils i qualsevol persona que baixi la guàrdia pot ser-ne víctima. En molts casos actuen dues persones: mentre una distreu a la víctima i simula fer una revisió, l'altra recorre el pis per trobar diners o objectes de valor. Per tal d’evitar robatoris i estafes, recomanem seguir els següents consells de seguretat:
Si algú us truca per telèfon o es presenta a casa vostra per oferir-vos algun servei relacionat amb el Servei de Teleassistència, truqueu ràpidament al telèfon de la Policia Local 93 770 09 81 o al 112
Servei gratuït de teleassistència
El servei gratuït de teleassistència, que s'ofereix des de l’Ajuntament d’Abrera a la gent gran, és un servei d’atenció domiciliària que gràcies a la tecnologia i a l’equip de professionals ofereix seguretat, companyia i suport a la persona usuària i els seus familiars en el seu entorn habitual. El servei es presta a través del Servei de Gent Gran de l'Ajuntament, gràcies a un conveni de col·laboració entre el consistori i la Diputació de Barcelona.
L’any 2005 es va posar en marxa el Servei de Teleassistència a Abrera. La teleassistència és un servei d’atenció domiciliària que, gràcies a la tecnologia i a l’equip de professionals, permet detectar situacions d’emergència, donar desposta ràpida a aquestes situacions i garantir la comunicació permanent de la persona usuària amb l’exterior.
En el domicili de les persones usuàries del servei s’instal·la un terminal d’assistència i una unitat de control remot (penjoll), que el veí o veïna sempre ha de portar posat quan estigui a la seva llar. Només prement el botó vermell del control remot o penjoll, la persona usuària pot contactar les 24 hores, 365 dies l’any, amb un centre d’atenció que donarà resposta a les seves necessitats i demandes. Està especialment indicat per persones grans, que visquin soles o que no disposin del suport necessari durant períodes de temps determinats, i que estiguin afectades per problemes de salut que els dificultin o afectin la vida diària. Essent prioritari el col·lectiu de persones majors de 80 anys.
Cal tenir en compte que el Servei de Teleassistència disposa de tecnologia adaptada per a aquelles persones amb necessitats funcionals especials. Concretament, per persones amb dificultats auditives o dificultats de parla o amb dificultats de mobilitat. Actualment, a més, ja es pot oferir aquest servei a persones que només disposen de línia mòbil i no tenen telèfon fix. Per a més informació sobre el Servei de Teleassistència contacteu amb el Servei d’Acció Social de l’Ajuntament (carrer Major, 3), de dilluns a divendres de 9 a 14 hores del matí, i dimarts i dimecres de 16 a 19 hores de la tarda, al telèfon de contacte T. 93 770 29 11 i al correu electrònic serveissocials @abrera.cat
Per a més informació sobre el Servei de Teleassistència contacteu amb el Servei d’Acció Social de l’Ajuntament (carrer Major, 3), de dilluns a divendres de 9 a 14 hores del matí, i dimarts i dimecres de 16 a 19 hores de la tarda, al telèfon de contacte T. 93 770 29 11 i al correu electrònic serveissocials @abrera.cat
Us informem de tota l'actualitat municipal. Seguiu-nos!