12/7/2025
Abrera recicla! Des de la Regidoria de Medi Ambient de l’Ajuntament d’Abrera es millora eel servei de recollida d’oli usat amb la instal·lació de nous contenidors
Abrera recicla! Des de la Regidoria de Medi Ambient de l’Ajuntament d’Abrera es millora el servei de recollida d’oli usat, amb el qual els nostres veïns i veïnes poden reaprofitar una ampolla d’aigua mineral normal i corrent per a reomplir-la d'oli de fregir usat. Recordem que cal separar l’oli de cuina usat, un cop s’hagi refredat, aprofitant una ampolla de plàstic del tipus de refresc o aigua mineral amb una capacitat màxima de 2 litres. Les garrafes amb més capacitat, de 5 litres, cal dur-les a la Deixalleria Municipal, al carrer del Progrés, 15 en horari en el seu horari habitual: dissabtes i diumenges de 10 h a 14 h i de dimarts a divendres de 10 h a 14 h i de 17 h a 19.30 h.
Cal separar l’oli de cuina usat, un cop s’hagi refredat, aprofitant una ampolla de plàstic del tipus de refresc o aigua mineral amb una capacitat màxima de 2 litres.
Mercedes Álvarez, regidora de Medi Ambient
"Des de l’Ajuntament d'Abrera, i d’acord amb els ODS hem dut a terme un nou contracte de recollida d’oli amb l’empresa Biosity que ens permet augmentar el nombre de contenidors i apropar el servei a la nostra ciutadania. Treballem per fer una Abrera més sostenible i un Abrera més responsable amb el cicle de l’aigua! Us animem a totes i tots a utilitzar els contenidors d’oli de cuina usat. Cada gota d’oli recollit també compta!".
Punts de recollida
Podeu dipositar l’ampolla plena d’oli de cuina usat en un dels 19 contenidors que trobeu a diferents punts d’Abrera. L’ampolla ha de ser de plàstic i s’ha de dipositar tancada amb el seu tap. Per facilitar el reompliment de l’ampolla, es recomana fer ús d’un embut.
Trobareu els nous contenidors de reciclatge d'oli domèstic en els següents espais del nostre municipi:
Aquests nous contenidors se sumen als 10 que ja teniem instal·lats al nostre municipi:
Regularment buidem el contingut dels contenidors i portarem l’oli a un gestor de residus que el reciclarà en biodièsel. L’oli que es podrà reciclar amb aquest sistema és oli d’oliva, de girasol, etc. desprès d’haver estat usat per a fregir. També olis vegetals sobrants de llaunes de conserva. En cap cas, es pot usar aquest sistema per reciclar oli de motor, oli mineral, etc.
Evitem problemes al clavagueram i la contaminació
És important reciclar aquests olis i no llençar-los per l’aigüera per tal d’evitar problemes de funcionament al clavegueram. L’oli contamina el medi ambient i genera problemes a les depuradores, ja que es pot solidificar, tapar l’aigüera i donar problemes en el sistema. A més, és important tenir en compte que 1 litre d’oli pot contaminar 1000 litres d’aigua.
L’oli que es recicla usant aquests contenidors a Abrera en lloc d’anar a parar al clavegueram municipal, es transforma en biodiesel. Així contribuïm a reduir el consum de carburants fòssils.
Des de l'Ajuntament d'Abrera us animem a reciclar l'oli domèstic! Entre totes i tots millorem el medi ambient!
Us informem de tota l'actualitat. Seguiu-nos!