Al Casal de Joves no ens aturem! Recentment hem finalitzat l'activitat 'Descoberta del Casal de Joves d'Abrera'està dirigida a l'alumnat de primer d'ESO de l'Institut Voltrera, que té com a objectiu principal que els i les joves coneguin el servei i els recursos que tenen a la seva disposició. Moltes gràcies a totes i tots els que heu participat!
Descoberta del Casal de Joves
Des del servei de Joventut de l'Ajuntament d'Abrera i el Casal de Joves d'Abrera, hem realitzat l'activitat de Descoberta del Casal, adreçada a l'alumnat de primer d'ESO de l'Institut Voltrera, que té com a objectiu principal que els i les joves coneguin el servei i els recursos que tenen a la seva disposició. Aprofitant la trobada, els oferim un taller de tècniques d'estudi, on se'ls dona eines perquè aprenguin organitzar-se, a estudiar pels exàmens, etc. I, finalment, els i les joves fan una dinàmica anomenada "Digues la teva", on tenen l'oportunitat de fer propostes de tallers, activitats i sortides que els agradaria fer amb el Casal de Joves.
Enguany hem comptat amb la participació de sis classes de primer d'ESO, amb un total aproximat de 150 alumnes, que ha participat activament en les activitats oferides, proposant un munt d'activitats i accions que els agradaria fer des del Casal. Moltes gràcies a totes i tots els i les participants!
Iniciem el Punt d'Informació i Dinamització en els Centres d'Educació Secundària (PIDCES)
Iniciem l'any amb el projecte de PIDCES (Punt d'Informació i Dinamització en els Centres d'Educació Secundària), a l'Institut Voltrera d'Abrera. Es tracta d’un espai d’atenció presencial a l’institut, que posa a disposició de l'alumnat recursos informatius que siguin del seu interès (educació, formació, cursos...) a més, es du a terme accions que promoguin la participació d'aquest, (tallers, xerrades, dinàmiques...). L’atenció es concreta en dos dimecres al mes de 9.50 h a 10.10 h, durant tot el curs.
Recordem al jovent que totes les accions, activitats, sortides i tallers, són gratuïtes i proposades per elles i ells!

El Casal de Joves, punt de trobada
El Casal de Joves, ubicat al Centre Polivalent d'Abrera, és el punt de trobada municipal pels i les joves d'Abrera d'entre 12 i 35 anys. Es tracta d'un equipament viu, obert i participatiu, on les activitats i propostes que es desenvolupen sempre es fan a partir de les inquietuds i aficions de la majoria.
- Horari: de dilluns a divendres de 17.00 h a 20.00 h
- Serveis que oferim:
- Cursos i tallers joves gratuïts mitjançant el carnet del casal de joves
- Participació juvenil en l'organització d'activitats joves
- Punt d'informació juvenil i assessorament personalitzat (cerca de feina, formació, habitatge, beques, etc)
- Dinamització d' associacions juvenil i grups informals
- Oferim espais per estudiar (Ordinador i Wi-fi gratuït)
- Espai de trobada pels i les joves
- Oferim buc d'assaig