15/3/2021
Avui dilluns 15 de març és el Dia Mundial dels consumidors i les consumidores, i des de l'Ajuntament d'Abrera es recolza la campanya impulsada per la Diputació de Barcelona "10 consells per a una compra segura a Internet". La crisi generada a Espanya arran de la propagació de la Covid-19 ha provocat un abans i un després en les tendències de compra dels consumidors, tant a curt com a mitjà termini. Durant aquest període, en alguns sectors com en el de l'alimentació, s'ha produït un augment en les compres a través del comerç electrònic o eCommerce. I s'espera que aquesta tendència continuï incrementant-se una vegada acabi la crisi.
És per això que s'engega aquesta campanya amb la finalitat de facilitar a la població eines pel coneixement dels drets que els hi atorga la normativa en vigor en l’àmbit del comerç electrònic i consells per evitar els perills de determinades conductes en les seves compres en línia. Alhora, es proposa ampliar l‘abast del missatge fent referència a qualsevol modalitat de venda a distància, afegint a les botigues virtuals a internet, altres canals com ara el correu postal, la telebotiga de la televisió, el telèfon, el correu electrònic o les xarxes socials.
"10 consells per a una compra segura a Internet"
Sessió web sobre mites, canvis i tendències de futur en l’àmbit del consum
Des del Servei de Comerç, Consum i Mercats de l'Ajuntament d'Abrera també es fan ressó de la sessió web que organitza l'Agencia Catalana del Consum avui dilluns 15 de març amb motiu del Dia Mundial de les Persones Consumidores. Porta per títol "La persona consumidora i la pandèmia: mites, canvis i tendències de futur en l’àmbit del consum" i tindrà lloc de 17 h a 19 h..
L’objectiu de l’acte, que es podrà seguir en directe des del canal de YouTube @consumcat o des del Zoom –en aquest cas caldrà indicar correu electrònic i la contrasenya rg2xDhdf–, és obrir un espai de reflexió sobre els canvis que s’han produït en els darrers anys, especialment amb la pandèmia de la COVID-19, i quines són les tendències de futur i, al mateix temps, trencar mites o falses creences al voltant del consum a partir de 4 blocs temàtics:
Servei gratuït d'atenció als i les consumidors/es amb cita prèvia
L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) d'Abrera ofereix informació i assessorament directe a consumidors/es i usuaris/àries. És un servei gratuït que funciona amb cita prèvia tots els dimecres d'11h a 13h de manera presencial a les dependències del Departament de Promoció Econòmica a l’edifici del Mercat Municipal d’Abrera (c/Martorell, 20 1a planta) , i de 16.30h a 18.30h de manera no presencial
Recordem que l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor d'Abrera és un servei totalment gratuït, que en aquests moments funciona amb cita prèvia els dimecres d’11 h a 13 h de forma presencial, i de 16.30 h a 18.30 h, de forma no presencial.
Per concertar cita cal trucar al T.93 770 01 02 o enviar un correu electrònic. També es pot contactar directament amb l’OMIC els dimecres de 10 h a 15 h i de 16 h a 19 h, a través del correu consum@abrera.cat o al T.93 770 01 02 a l’extensió 1615.
L'OMIC a L'Entrevista del Dia de Ràdio Abrera
El primer dimecres de cada mes, a L' Entrevista del Dia de Ràdio Abrera que s’emet a les 14.04h, després dels Butlletins en Xarxa, els tècnis i les tècniques de consum de l’OMIC d'Abrera ofereixen consells i recomanacions sobre temes diversos relacionats amb l'àmbit del consum.
Tots els espis es podran escoltar i descarregar posteriorment a la secció “A la carta” de la web www.radioabrera.cat i de l'aplicació gratuïta de Ràdio Abrera per a dispositius mòbils També estaran disponibles a l'apartat d'"Atenció al Consumidor" d'aquesta pàgina web (fer clic aquí).
Us informem de tota l'actualitat municipal! Seguiu-nos!