
8/5/2026
Els infants i famílies de L’Espai Galàxia descobreixen el riu Llobregat, amb dues visites guiades a càrrec de l'Associació Naturalista d'Abrera ANDA
Abrera amb el medi ambient! Amb l'objectiu de conèixer i difondre el nostre medi natural, des de l 'Ajuntament d'Abrera continuem impulsant les visites comentades amb la col·laboració del servei socioeducatiu Espai Galàxia, juntament amb l’Associació Naturalista d’Abrera ANDA. Així, recentment s'han realitzat dues sortides al riu Llobregat el passat dimarts 28 i dimecres 29 d’abril, des del parc de Sant Hilari. Plegats, on vam recórrer l’entorn de l’ermita de Sant Hilari i descobrir restes i vestigis romans i vàrem seguir camí avall cap al riu Llobregrat.
Giulia Mirto, regidora d’Acció Social i Drets de la Ciutadania
“Des de l’Ajuntament d’Abrera i la Regidoria d’Acció Social i Drets de la Ciutadania posem a disposició de les Famílies l’Espai “La Galàxia”, un espai professional i especialitzat on la nostra infància comparteix setmanalment aprenentatge per les tardes, a la finalització de l’horari escolar. En aquesta ocasió l’activitat organitzada amb ANDA Abrera ha estat de coneixement de l’entorn natural i patrimonial d’Abrera, alhora que d’aprenentatge del valor que en tenen els nostres espais naturals i com d’important és la seva conservació. Des de l’Ajuntament d’Abrera agraïm la feina que realitzen les professionals del servei i també a les Famílies i l’Alumnat per la seva implicació, també a ANDA per estar sempre disponible i treballant en equip; i seguirem apostant per posar a disposició de la nostra ciutadania els serveis especialitzats necessaris per tal que tothom gaudeixi de l’Abrera igualitària, inclusiva i sostenible, que volem i defensem”.
Un recorregut per identificar la flora i fauna del nostre municipi
Durant el recorregut es van identificar arbres i plantes de ribera com freixes, pollancres, salzes, canyís, esbarzers, esparregueres i cards, així com fauna com el bernat pescaire, orenetes, ànecs i fins i tot una colobra. Aquesta observació directa va permetre als i les participants entendre millor la riquesa i la fragilitat dels ecosistemes fluvials, tot despertant la curiositat i el respecte dels infants per la natura.
També es va col·laborar en una acció de millora ambiental: regar els 60 freixes plantats recentment per l’associació ANDA Abrera i retirar canya americana, una espècie invasora que perjudica la biodiversitat del nostre riu. Aquestes accions concretes ajuden a prendre consciència que tenir cura del medi ambient és una responsabilitat compartida i que, amb petits gestos, podem generar un impacte positiu real.



A més, es va visitar el bosc del “centre obert”, plantat el 2014 amb famílies i infants del Galàxia, un espai que simbolitza el valor de la implicació comunitària i el treball conjunt al llarg del temps. Iniciatives com aquesta reforcen el vincle entre les famílies, els infants i l’entorn natural, fomentant valors com el respecte, la sostenibilitat i la corresponsabilitat.
Aquestes activitats, impulsades des de l'Ajuntament d'Abrera, posen en relleu la importància de cuidar els espais naturals i d’implicar-hi activament la infància i les famílies, oferint oportunitats de joc, aprenentatge i connexió amb la natura que contribueixen al seu desenvolupament integral.
Des de l'Ajuntament d'Abrera volem expressar un agraïment especial a l’Associació Naturalista d’Abrera ANDA per la seva tasca i dedicació, així com per fer possible aquesta experiència enriquidora per a tots i totes.
Us informem de tota l'actualitat municipal. Seguiu-nos!
