
18/10/2026
Ajornada la prova de risc químic al nostre municipi, prevista per aquest dilluns 19 d'octubre, a causa del nou episodi de pluges intenses
La prova de les sirenes de risc químic i l'enviament d'alertes ES-Alert, prevista per a aquest dilluns 19 d'octubre de 2026, per Protecció Civil a causa de la previsió d'aiguats i pluges intenses. Protecció Civil comunicarà la nova data de la prova properament. Les proves de sirenes de risc químic permeten comprovar el seu correcte funcionament, familiaritzar la població amb el so de la sirena i recordar que el confinament és la mesura d’autoprotecció en cas d’accident químic.

Què són les sirenes de risc químic?
Les sirenes de risc químic són el sistema d'avís a la ciutadania previst en els plans de protecció civil per emergències químiques quan un accident químic és greu i pot afectar la població.
La finalitat del sistema d'avisos és la d'alertar a la població situada a la zona vulnerable, de la manera més ràpida possible, de l'existència d'un accident en una indústria o instal·lació i que, en conseqüència, cal que adoptin les mesures preestablertes de confinament o evacuació (si fos necessari).
Què és una prova de sirenes?
És un exercici amb el qual es prova el so de les sirenes d’avís a la població i en què també rebràs l’alerta al mòbil.
Com sonen?
El so de confinament d’una sirena de risc químic són tres senyals d’un minut de durada separats per silencis de cinc segons. El final de la prova de sirenes s’anunciarà amb un senyal continu de 30 segons de durada.
Si ets dins d’un edifici, potser no sentiràs el so de les sirenes, ja que estan pensades per avisar les persones que són a l’exterior.
Mesures d’autoprotecció en cas d’emergència per risc químic:
En una situació d’emergència, si necessites ajut has de trucar al T. 112. També podeu contactar amb la Policia Local d'Abrera al T. 93 770 09 81.

Us informem de tota l'actualitat municipal. Seguiu-nos!
