Logotip Ràdio Abrera 107.9FM
Escut Ajuntament d'Abrera
  • Continuem impulsant les activitats de sensibilització en matèria de consum, amb tres accions formatives a l'escola Josefina Ibáñez - 'La cigala i la formiga van a comprar'
  • Continuem impulsant les activitats de sensibilització en matèria de consum, amb tres accions formatives a l'escola Josefina Ibáñez - 'De l'escola al centre comercial'
  • Continuem impulsant les activitats de sensibilització en matèria de consum, amb tres accions formatives a l'escola Josefina Ibáñez - 'La cigala i la formiga van a comprar'

    + 7

  • Continuem impulsant les activitats de sensibilització en matèria de consum, amb tres accions formatives a l'escola Josefina Ibáñez - 'La cigala i la formiga van a comprar'
  • Continuem impulsant les activitats de sensibilització en matèria de consum, amb tres accions formatives a l'escola Josefina Ibáñez - 'De l'escola al centre comercial'
  • Continuem impulsant les activitats de sensibilització en matèria de consum, amb tres accions formatives a l'escola Josefina Ibáñez - 'De l'escola al centre comercial'
  • Continuem impulsant les activitats de sensibilització en matèria de consum, amb tres accions formatives a l'escola Josefina Ibáñez - 'Qui veu el meu perfil? Privacitat a Internet'
  • Servei Públic de Consum d'Abrera a les dependècies de Promoció Econòmica
  • Servei Públic de Consum d'Abrera a les dependècies de Promoció Econòmica (2)
  • Servei Públic de Consum d'Abrera

CONSUM / EDUCACIÓ

15/6/2022

L'Ajuntament d'Abrera continua impulsant les activitats de sensibilització en matèria de consum, amb tres accions formatives a l'Escola Josefina Ibáñez


Amb l’objectiu de conscienciar als i a les alumnes de cicle superior de primària, sobre els seus drets com a persones consumidores i fomentar els valors del consum responsable mitjançant la participació activa de totes i tots, en les diferents accions proposades; des del Servei Públic de Consum de l’Ajuntament d’Abrera, previ consens amb l’Escola Josefina Ibáñez del nostre municipi, va demanar al Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona, adreçades als ens locals de la província adherits a la Xarxa Local de Consum, com és el cas d'Abrera, acollir-se a aquestes accions formatives, i finalment ens van atorgar tres: 'la cigala i la formiga van a comprar'; 'qui veu el meu perfil? Privacitat a Internet' i 'de l’escola al centre comercial'.

 

De l’escola al centre comercial

Activitat de sensibilització en matèria de consum responsable realitzada a 6è de l’Escola Josefina Ibáñez el dilluns 16 de maig passat al matí. L’objectiu de la sessió és conscienciar als alumnes sobre els seus drets com a persones consumidores i fomentar els valors del consum responsable mitjançant la participació activa d’aquests en l’acció proposada.

 

Els continguts que inclou la proposta són escenificació de varies situacions on es treballen principalment, el treball cooperatiu com a eina d’aprenentatge per la qual els i les alumnes s’organitzen per aconseguir uns objectius comuns, diferenciar que és un producte i un servei, experimentar el procés de l’acte de consum, aprofundir en els drets i obligacions de les persones consumidores, saber com actuar en el cas d’haver de formalitzar una reclamació i conèixer els Serveis Públics de Consum.

 

A la sessió, d’una hora de durada, es treballen els mencionats continguts amb el suport de dos monitors que dinamitzen l’activitat i que plantegen les idees a partir de situacions fictícies que succeeixen en un centre comercial imaginari que porta per nom el del propi centre educatiu on es fa l’acció, que es divideix en diferents parts: Introducció, muntatge del centre comercial tenint en compte conceptes com la diferència entre producte i servei, el preu, la informació sobre el consum preferent/data caducitat, l’etiquetatge i el tiquet, etc; experimentar una situació de vulneració dels drets dels consumidors i utilització de full de queixa, reclamació o denúncia.

 

L'alumnat treballa en grups de 4 a 6 integrants i cadascú adopta un rol determinat (venedor/comprador). Finalment es realitzarà una posada en comú amb totes i tots els i les alumnes en la qual es verbalitza tot el que ha succeït en les diferents fases del taller i es fomentarà un debat per arribar a les conclusions que permeten assolir l’objectiu de l’acció.

 

 Continuem impulsant les activitats de sensibilització en matèria de consum, amb tres accions formatives a l'escola Josefina Ibáñez - 'De l'escola al centre comercial'

 

La cigala i la formiga van a comprar

Activitat de sensibilització en matèria de consum responsable realitzada a 4t de l’Escola Josefina Ibáñez el dimarts 24 de maig al matí. L’objectiu d’aquesta sessió és conscienciar als i a les alumnes de les conseqüències econòmiques i socials de les nostres compres i reflexionar, abans d’adquirir qualsevol producte o servei, sobre quines son les nostres necessitats. A través del teatre, els contes, el joc i el diàleg s’apropa als infants als valors, pràctiques i experiències inspiradores del consum responsable, de forma global i concreta.

 

Continuem impulsant les activitats de sensibilització en matèria de consum, amb tres accions formatives a l'escola Josefina Ibáñez - 'La cigala i la formiga van a comprar'

 

 

Qui veu el meu perfil? Privacitat a Internet

Consisteix en una xerrada de sensibilització en matèria de consum responsable realitzada a 5è de l’escola Josefina Ibáñez el dimarts 24 de maig, a la tarda. L'actual desenvolupament de la xarxa d'Internet i l'ús que en fem a tots els àmbits de la nostra vida, planteja la necessitat no només d'ensenyar als i a les més joves com fer-la servir sinó també d'educar-los i donar-los eines sobre com utilitzar-la.

 

L'objectiu de la xerrada és conscienciar als més joves sobre les conseqüències de l'ús intensiu i irreflexiu de les xarxes socials, i la quantitat de dades personals que s'emmagatzemen sobre cadascún de nosaltres. A banda, s'explica l'ús de les nostres dades personals per part de les xarxes socials, les bases de dades de perfils socioeconòmics dels usuaris, els perills de fer visibles dades personals a terceres persones: enganys i estafes freqüents, suplantacions d'identitat, sexting o usurpació de dades. A banda també es va ensenyar l'alumnat a com realitzar la contractació i compres online, consells i precaucions per comprar amb seguretat a internet i el dret de desistiment.

 

Continuem impulsant les activitats de sensibilització en matèria de consum, amb tres accions formatives a l'escola Josefina Ibáñez - 'Qui veu el meu perfil? Privacitat a Internet'

 

 

 

El Servei Públic de Consum (SPC) d’Abrera

Des de l’Ajuntament d’Abrera recordem que el Servei Públic de Consum d'Abrera és un servei totalment gratuït, que en aquests moments funciona amb cita prèvia els dimecres d’11 h a 13 h de forma presencial, i de 16.30 h a 18.30 h, també presencialment.

 

El que fins ara coneixíem com a Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) d’Abrera ha passat a nomenar-se Servei Públic de Consum (SPC). Segons ha explicat el tècnic de consum Oriol Santamaria, “hi ha serveis que municipals però n’hi ha que són comarcals i de molts tipus, i crèiem convenient aglutinar en un sol nom que ens definís a qualsevol tipus d’organisme, que quedés clar que és un servei públic, totalment gratuït.”

 

El Servei Públic de Consum (SPC) d’Abrera és el que abans coneixíem com a Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC). Aquest és un nom més inclusiu que deixa molt més clara la tasca que realitzem des d’aquest organisme

A més, segons apunta Santamaria, “a vegades l'antiga denominació del servei suggeria que des d’aquí l’únic que es feia era donar informació a les persones consumidores quan, en realitat, es fan moltes més coses com ara formació, gestió de reclamacions, i un llarg etcètera”. Des de l’organisme es considera que “Servei Públic de Consum és més inclusiu i deixa molt més clara la tasca que fem”.

 

Per a més informació, podeu escoltar L'Entrevista del Dia de Ràdio Abrera del 04/04/22 amb el tècnic del Servei Públic de Consum, Oriol Santamaria fent clic aquí.

 

Servei Públic de Consum d'Abrera.jpeg

 

El Servei Públic de Consum d’Abrera és un servei totalment gratuït, inclòs dins la Xarxa Local de Consum, que funciona de manera presencial, amb cita prèvia, tots els dimecres en horari d’11.00 h a 14.00 h i de 16.30 h a 18.30 h. Per utilitzar-lo, només heu de trucar-nos al T. 93 770 01 02 o enviar un correu electrònic a promocioeconomica@abrera.cat

Per concertar cita podeu adreçar-vos directament al Departament de Promoció Econòmica en el nostre horari d’atenció a la ciutadania, de dilluns a divendres de 9 h a 14 h i dimecres 16.30 h a 19 h, a través dels següents canals:

  • De manera presencial, a les dependències de Promoció Econòmica, a la 1a planta del Mercat Municipal d'Abrera (c. de Martorell, 20)
  • Per telèfon, trucant al T. 93 770 01 02
  • A través de correu electrònic a l’adreça promocioeconomica@abrera.cat.
  • També es pot contactar directament amb el SPC d'Abrera els dimecres de 11.00 h a 13.00 h i de 16.30 h a 18.30 h a través del correu consum@abrera.cat

Servei Públic de Consum d'Abrera a les dependècies de Promoció Econòmica (2).jpeg


Oferim informació i assessorament directe als nostre veïns i veïnes. Consulteu els serveis que us oferim al Servei Públic de Consum d'Abrera!

  • Ajudem i informem sobre com tramitar reclamacions.
  • Organitzem campanyes i xerrades de sensibilització a les persones consumidores i al teixit comercial
  • Col·laborem en inspeccions informatives de consum
  • Col·laborem amb un espai mensual a través d'entrevistes a l'emissora municipal Ràdio Abrera. Podeu accedir a tots els programes fent clic aquí i a l'enllaç que trobareu a la part inferior d'aquesta pàgina.

 

D'altra banda, el SPC d'Abrera està inclòs dins la Xarxa Local de Consum (XLC), que és una agrupació voluntària d'ens locals, sense personalitat jurídica pròpia, constituïda en l'actualitat per 312 serveis de defensa de les persones consumidores de la província de Barcelona, que neix a proposta i amb el suport de la Diputació de Barcelona, amb la pretensió de:

  • cohesionar les polítiques i programes locals de protecció i defensa de les persones consumidores i usuàries
  • treballar de manera coordinada, compartir iniciatives, objectius i mitjans i evitar les duplicitats
  • dinamitzar el consum en l'àmbit local
  • donar valor afegit als actuals serveis municipals de defensa de les persones consumidores i usuàries

 


Us informem de tota l'actualitat municipal. Seguiu-nos!

  • Web abrera.cat
  • Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma
  • Youtube Ajuntament d'Abrera
  • Ràdio Abrera (107.9 fm i radioabrera.cat)
  • Aplicacions gratuïtes "Connecta't a Abrera" i "Ràdio Abrera", disponibles als sistemes Android i IOS.

 

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ


INFORMA'T

ACTUALITAT > Notícies
AJUNTAMENT D’ABRERA, Pl. de la Constitució, 1 - informacio@abrera.cat - Atenció: 93 770 03 25

RÀDIO ABRERA, C. Casamada, 14 - info@radioabrera.cat - Atenció: 93 770 23 34
carregant...
Radio Abrera 107.9FM
0:00
0:00