
3/11/2025
Protecció Civil ha fet una prova del sistema d'alertes als telèfons mòbils de les comarques de la Demarcació de Barcelona, com el Baix Llobregat, avui dilluns 3 de novembre a les 10 h
El dilluns, 3 de novembre, a les 10 h del matí, tots els telèfons mòbils intel·ligents que es troben a les comarques de la Demarcació de Barcelona han rebut un missatge de prova del sistema d’alertes de Protecció Civil als mòbils. L’enviament s'ha fet a les comarques del Baix Llobregat, Barcelonès, el Maresme, el Vallès Occidental i el Vallès Oriental.
Tots els telèfons mòbils ubicats en aquestes zones han rebut el següent missatge de text:
“PROVA D’ALERTA DE PROTECCIÓ CIVIL DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA. En una emergència real rebries instruccions per protegir-te”.
El missatge s’ha enviat en català, castellà i anglès. El missatge ha arribat acompanyat d’un so estrident diferent de la resta de sons del telèfon.
Aquesta prova s'emmarca en el compliment de la Directiva 2018/1972 del Parlament Europeu i del Consell, que imposa l'obligació a tots els països membres de disposar de sistemes d'alerta per situacions d'emergència greu basats en l'enviament d'alertes als telèfons mòbils de la població afectada.


Us informem de tota l'actualitat municipal. Seguiu-nos!
