
13/11/2025
En marxa les obres d'instal·lació de pantalles acústiques al carrer de Manresa, per reduïr l'impacte acústic de l'autovia A2 al seu pas pel nostre municipi
El Ministeri de Transport ha dut a terme aquesta setmana un estretament de la calçada al lateral d’accés a Abrera pel pont del Treball, amb motiu de les obres de construcció de pantalles acústiques al carrer de Manresa. Aquest tall és necessari per permetre la instal·lació d’una barrera de seguretat rígida de formigó provisional, que protegirà la zona durant tota l’execució dels treballs.
L'actuació es va encetar la nit de dimarts 11 de novembre, a la nit, quan es va produir un tall temporal de tres hores del carrer de les Mates, entre el punt quilomètric 584+500, a l’alçada de l’empresa Hierros Molina, i el 583+900, al pont del Treball, amb motiu de les obres de construcció de pantalles acústiques (mur de gabions) al carrer de Manresa.
La Policia Local d'Abrera va col·laborar amb el personal tècnic del Ministeri de Transport per garantir la seguretat i el bon funcionament del tall de circulació del trànsit. Després d'executar aquesta primera fase, es va reobir la zona al trànsit. Ara els treballs d'instal·lació de pantalles acústiques continuaran en el carrer de Manresa mitjançant l'estretament de la calçada.



Les pantalles acústiques són estructures dissenyades per reduir el soroll del trànsit que arriba fins a les zones habitades en espais propers a una carretera. Els murs de gabions incorporaran vegetació per millorar l’aspecte visual i reduir la calor, a banda de reduir el soroll de l'A2.
Agraïm la col·laboració de la ciutadania davant les possibles molèsties que aquest tall temporal pugui ocasionar.
Us informem de tota l'actualitat municipal. Seguiu-nos!
