
8/5/2026
Abrera ha estat aquest dijous 7 de maig l’escenari de la 1a Trobada d’Equips Directius del Baix Llobregat Nord, amb una àmplia participació educativa
Ha esdevingut una jornada pedagògica adreçada als caps d’estudi dels centres educatius del territori. L’acte, que s’ha celebrat al Centre Polivalent, ha reunit prop de 75 professionals del sector educatiu.
El Centre de Recursos Pedagògics Baix Llobregat VII, del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya ha organitzat l'esdeveniment, amb la col·laboració del Servei d’Educació de l’Ajuntament d’Abrera. La trobada ha comptat amb l'assistència del nostre alcalde, Jesús Naharro, i la regidora d'Educació Conxi Sierra, i la regidora de Patrimoni Cultural i Memòria Històrica, Arantxa Galofré.
Des de l’Ajuntament d’Abrera reafirmem el nostre compromís ferm amb l’educació, apostant per un model de qualitat, inclusiu i arrelat al territori. Posem en relleu la importància del treball conjunt entre administracions, centres educatius i professionals per assolir aquests objectius.



Jesús Naharro, alcalde d’Abrera
"Estem molt orgullosos que a Abrera acogim aquesta trobada d'equips directius del Baix Llobregat Nord, en la qual oferim el nostre centre polivalent per tal de fer una trobada de formació, de compartir experiències i on s'ha parlat del cas d'Abrera, un poble que col·labora, un ajuntament que treballa conjuntament amb els centres per oferir els serveis municipals a tot l'alumnat, per tal de generar aquesta coalició i convivència entre l'alumnat, els equipaments i la ciutadania. Aquest vincle fa millorar, disposar de més i millor material pedagògic per als nostres alumnes. Això posa en valor i fa crèixer les expectatives del nostre alumnat. Estem completament agraïts als centres educatius per la seva col·laboració constant durant tot l'any".
Marco Berenguer, director adjunt dels Serveis Territorials d'Educació al Baix Llobregat
"És la primera trobada i crec que és una experiència nova que és interessant que es faci a la zona nord. És un treball que s'ha desenvolupat amb els caps d'estudi, directors d'aquests municipis, amb el suport i la planificació del Centre de Recursos Pedagògics i de la Inspecció. I és una trobada que vol fer i posar en valor aquest treball conjunt, poder mostrar al final les bones pràctiques dels diferents centres i crec que és un model que és molt interessant i que esperem poder repetir en els altres municipis de la zona nord del Baix Llobregat".
Conxi Sierra, regidora d’Educació
"Ha estat un orgull poder trobar-nos aquí a Abrera en aquesta primera trobada pedagògica i de recursos del Baix Llobregat Nord. La veritat que es fa una tasca molt important a nivell educatiu en els centres per part dels caps d'estudi i poder lligar tota aquesta jornada a la formació que es fa als centres i amb els professionals és superimportant perquè, al final, són la clau per poder apropar tots els recursos, tant educatius com culturals, com pedagògics dels centres, i així arrelar el territori, ja que disposem d'aquests. No cal anar molt lluny perquè el nostre alumnat pugui aprendre i pugui fer-se de tots aquests materials i recursos de la zona".
"Donem les gràcies perquè hi ha molts bons professionals en tots els nostres centres educatius de la zona. És molt important poder fer sinèrgies i poder trobar-nos en espais com aquests i esperem que anem cap a un futur i poder trobar-nos en més municipis".
Arantxa Galofre, regidora de Patrimoni Cultural i Memòria Històrica
"Hem vingut des de la Regidoria de Patrimoni Cultural i Memòria Històrica en aquesta primera trobada de centres de direccions de les escoles perquè volíem explicar tot el treball que fem des d'aquesta regidoria conjuntament amb els centres educatius que tenim aquí a Abrera. Hem explicat les visites guiades que fem, els recursos que poden trobar ells a través de la nostra pàgina web, amb programes a Ràdio Abrera o vídeos que hem anat creant a través dels projectes i recerques que impulsem des de l'Ajuntament".
"Hem portat una mostra de com explicar el patrimoni d'una altra manera perquè els nens i nenes ho visquin com una experiència diferent fora de l'aula i aprendre d'una altra forma. Altres centres també podran tenir disponibles aquests recursos i també poden venir a preguntar-nos i a veure com fem aquesta col·laboració conjunta. I també hem parlat que amb els plafons informatius que tenim a tot el municipi, si venen aquí a fer una passejada, també poden disposar d'aquesta informació i podem facilitar informació referent als elements que vulguin estudiar".
Zuleika Valero, directora del Centre de Recursos Pedagògics (CRP) del Baix Llobregat VII
"Aquesta és la primera trobada d'equips directius al Baix Llobregat Nord. En aquest moment estem en un moment de nou full de ruta del Centre de Recursos Pedagògics. Apleguem vuit municipis i la idea era presentar aquest full de ruta per acostar-nos als centres perquè coneguin aquesta nova manera de treballar del CRP i, sobretot, per establir una via de contacte en què nosaltres puguem proporcionar als centres tot allò que ells necessiten, no el que nosaltres pensem que necessiten, sinó el que realment els centres educatius necessiten d'un centre de recursos".
Vam escollir Abrera perquè és un municipi que sabem que ens acull sempre i ens feia molta il·lusió conèixer també totes aquestes propostes pedagògiques i culturals que "Abrera pot oferir als nostres centres educatius per fer visites, tant sigui amb alumnat com amb professionals. I estem molt contents i molt agraïts perquè per nosaltres muntar tota aquesta infraestructura com a Departament d'Educació i Formació Professional no és fàcil i que hi hagi un Ajuntament que ens ho faciliti, estem molt satisfets, Esperem que aquesta primera trobada no sigui l'única, sinó la intenció és recórrer tot el territori, el Baix Nord, cada any i anar creixent en aquestes trobades que aquest any han implicat caps d'estudis per la proposta pedagògica i potser l'any vinent s'incorporen també els directors dels centres".



La jornada ha començat amb l’arribada i acollida dels assistents, que han signat al registre i han pogut visitar una exposició al vestíbul del Centre Polivalent amb elements del patrimoni local d’Abrera, com els gegants, llibres històrics i culturals del municipi, així com altres objectes tradicionals.
Tot seguit, s’ha fet la benvinguda institucional, que ha anat a càrrec de la coordinadora del CRP, Zuleika Valero, que ha donat pas als parlaments de les autoritats. El nostre alcalde, Jesús Naharro, ha obert els discursos amb paraules de benvinguda i agraïment, seguit de Marco Berenguer, director adjunt dels Serveis Territorials d’Educació al Baix Llobregat.
Posteriorment, s’han presentat els recursos pedagògics i culturals d’Abrera. Les regidores Conxi Sierra i Arantxa Galofré han donat la benvinguda als assistents i han exposat les iniciatives municipals en aquest àmbit. La sessió ha inclòs la projecció d’un vídeo del municipi i la presentació de la guia d’activitats educatives, a càrrec de la tècnica d’Educació, Maria Edo.
Durant la jornada també s’han exposat els objectius i el full de ruta del Centre de Recursos Pedagògics, així com el Pla de Formació de Zona (PFZ) 2026-2027, presentats per l’equip del CRP.
Un esmorzar, ofert per l’Ajuntament d’Abrera, ha proporcionat un espai de networking entre els i les assistents. Finalment, la trobada s’ha tancat amb una activitat lúdica d’improvisació teatral a càrrec de la companyia Acatomba, que ha aportat un toc distès i participatiu a la jornada.


Aquesta primera edició ha reunit caps d’estudi de centres públics i concertats dels vuit municipis del Baix Llobregat Nord: Abrera, Castellví de Rosanes, Collbató, Esparreguera, Martorell, Olesa de Montserrat, Sant Andreu de la Barca i Sant Esteve Sesrovires, així com representants dels serveis educatius i de la inspecció educativa de la zona.
Us informem de tota l'actualitat municipal. Seguiu-nos!
