
10/4/2026
A Abrera s'ha commemorat, un any més, el Dia Mundial de l’Activitat Física amb una caminada saludable des del CAP d'Abrera
Amb motiu de la commemoració del Dia Mundial de l'Activitat Física, que se celebra el 6 d'abril, l'equip d'atenció primària d'Abrera ha organitzat una caminada popular oberta a tots els veïns i veïnes, que va tenir lloc el dimecres 8 d'abril, amb sortida des de la porta del Centre d'Atenció Primària (CAP) a les 9.00 h.
L'objectiu del Dia Mundial de l’Activitat física (DMAF) és conscienciar la població sobre els perills del sedentarisme, una problemàtica que l'Organització Mundial de la Salut (OMS) assenyala com un factor de risc important per a la salut física i mental.
El fisioterapeuta del CAP d’Abrera, Ignasi Martínez, ha explicat en declaracions a Ràdio Abrera la importància de continuar incentivant la vida activa durant tot l'any entre la població, ja que "és necessari realitzar un mínim de 30 minuts d'activitat física cada dia. La salut és el més important, i caminar i moure's és sumar. Activitats tan senzilles com aquestes ajuden a prevenir malalties cardiovasculars i redueixen els nivells d'estrès".
El Dia Mundial de l’Activitat Física és una de les eines amb què cada any es promouen hàbits de vida activa, tant per a infants i adolescents, com per a persones adultes i gent gran.

Caminada saludable, per a tothom!
Així, el dimecres 8 d’abril vam comemmorar, un any més, el Dia Mundial de l'Activitat Física i des del CAP d'Abrera, amb la col·laboració de l'Ajuntament d'Abrera, es va organitzar una caminada saludable, adreçada a tota la població, amb sortida a les 9.00 h des de la porta del CAP del nucli urbà. Martínez també ha comentat que aquesta caminada "estava dissenyada per ser inclusiva i accessible per a tothom, independentment de la seva condició física. L'activitat no tenia caràcter competitiu, sinó que buscava fomentar la cohesió comunitària i l'adopció de rutines saludables".
Finalment, també va voler animar a tothom a assistir-hi, perquè "el cos està fet per moure's i la salut dona vida! El sedentarisme provoca i dona complicacions de salut".


Escolteu L'Entrevista del Dia de Ràdio Abrera del dilluns 30 de març de 2026 amb l'Ignasi Martínez, fisioterapeuta del CAP d'Abrera, i la Irene Baulo, impulsora de les caminades setmanals que es fan a Abrera, amb motiu del Dia Mundial de l'Activitat Física fent clic aquí.

Recomanacions sobre activitat física i hàbits sedentaris (OMS)
El més important és que cada persona trobi l’activitat física que més li agradi i que millor s’adapti al seu perfil i a les seves necessitats. La constància i la regularitat per aconseguir millorar la forma física, són cabdals en tot el procés. Cal recordar que acumular 30 minuts d'activitat física diària en adults i gent gran i 60 minuts en infants i adolescents, millora la vida.
Us informem de tota l'actualitat municipal. Seguiu-nos!
