
2/12/2025
Aquest dimarts 2 de desembre al matí s'han lliurat els diplomes acreditatius a l'alumnat de diversos cursos del Departament de Promoció Econòmica, a la Sala de Plens de l'Ajuntament
La Sala de Plens de l'Ajuntament d'Abrera ha acollit, aquest dimarts 2 de desembre de 2025 al matí, l'acte de lliurament de diplomes als i les alumnes dels cursos amb certificats professionals: SAP, Word, competències digitals i entrevista grupal, els quals hem organitzat durant aquest any 2025 des del Departament de Promoció Econòmica de l'Ajuntament d'Abrera. Tots els cursos són gratuïts per a l'alumnat , ja que estan subvencionats per l'Ajuntament d'Abrera juntament amb altres administracions i organismes.
El nostre alcalde, Jesús Naharro, i la regidora de Promoció Econòmica, Maite Novell, acompanyats de la cap del departament de Promoció Econòmica, Tamara Mendieta i la tècnica de Promoció Econòmica i Ocupació, Montse Tomàs, han lliurat els diplomes als i les alumnes que han pogut assistir a l'acte, ja que d'altres s'han incorporat al món laboral després de realitzar les diferents formacions.
Des de l'Ajuntament d'Abrera felicitem les persones que han realitzat els cursos i posem en relleu la importància de continuar fomentant la formació per ajudar les nostres veïnes i veïns que busquen feina a incorporar-se al mercat laboral:
Jesús Naharro, alcalde
“Un dia més hem omplert la sala de Plens de l’Ajuntament d’Abrera amb l'alumnat que ha fet recentment diferents cursos que financem i oferim a la ciutadania de forma gratuïta amb l’objectiu de millorar la seva formació per tal d'implementar una millora en les seves capacitats i tenir més oportunitats laborals. En aquest sentit, des de l’Ajuntament estem sempre al costat del jovent, al costat de les persones que necessiten oportunitats i per això, des del departament de Promoció Econòmica, al qual des d’aquí vull agrair i enviar una felicitació per la seva tasca i el seu tarannà a l’hora de generar feina per a la ciutadania d’Abrera, sempre impulsem aquestes formacions i fem una valoració molt positiva per l’alumnat i també per a nosaltres”.
Jesús Naharro: "Des de l’Ajuntament estem sempre al costat del jovent i al costat de les persones que necessiten oportunitats laborals i per això, des del departament de Promoció Econòmica, impulsem aquestes formacions de les quals fem una valoració molt positiva, tant per l’alumnat com per a nosaltres".
Maite Novell, regidora de Promoció Econòmica
“Com cada any, des del departament de Promoció Econòmica sempre és un plaer fer entrega, el lliurament d’aquests diplomes de les formacions que s’han estat realitzant des del mes d’abril i fins al maig com són els d’Activitats de Gestió Administrativa, d’Organització i Gestió de Magatzem, Atenció sociosanitària a persones dependents en institucions socials, Competències digitals bàsiques, Processador de textos Word (Ofimàtica), Programa integral de gestió SAP, Entrevista grupal: Scape Room 2025 i d'Acompanyament del professorat i reconeixement especial, formacions que des de l’Ajuntament seguirem invertint per beneficiar els nostres veïns i veïnes, per millorar sobretot els seus currículums, i donar-los noves oportunitats de feina per a totes i tots”.
Maite Novell: " Des del departament de Promoció Econòmica de l'Ajuntament d'Abrera sempre és un plaer fer el lliurament d’aquests diplomes de les formacions.... Seguirem invertint en aquestes formacions per beneficiar els nostres veïns i veïnes, per millorar sobretot els seus currículums, i donar-los noves oportunitats de feina”.

Lliurem els diplomes als alumnes que han finalitzat diferents cursos impartits des del Departament de Promoció Econòmica durant l'any 2025.
Certificat professional d’Activitats de Gestió Administrativa
El curs, subvencionat pel SOC dins el programa FOAP, s’ha desenvolupat entre febrer i novembre amb una durada de 900 hores. En total hi han participat 17 persones. Aquesta formació prepara l’alumnat per treballar com a auxiliar administratiu, amb continguts de comptabilitat, nòmines, tresoreria, facturació, arxius, ofimàtica i pràctiques en empresa.
A data d’avui, 5 alumnes ja estan treballant, tres dels quals han estat contractats als mateixos centres on van realitzar les pràctiques.

Certificat professional d’Organització i Gestió de Magatzem
Curs FOAP subvencionat pel SOC, impartit entre maig i octubre de 2025, amb una durada de 400 hores. Hi van iniciar el curs 15 alumnes i tots 15 l’han finalitzat. Actualment, 8 d’ells treballen o han treballat dins el sector logístic, principal sortida professional de la formació.

Atenció sociosanitària a persones dependents en institucions socials
El curs, iniciat al març i finalitzat amb les pràctiques a l’octubre, ha comptat amb 16 participants, tots ells acreditats. A data d’avui, 7 persones ja estan treballant en l’àmbit sociosanitari, tant en centres com en serveis d’atenció domiciliària.

Competències digitals bàsiques
Aquesta formació, subvencionada pel Ministeri per a la Transició Digital i la Funció Pública mitjançant els fons Next GenerationEU, ha tingut lloc durant el mes de novembre. S’han impartit tres cursos de 8 hores cadascun, amb un total de 18 participants, la majoria dels quals han seguit tot el programa.
L’objectiu principal ha estat dotar l’alumnat d’eines per relacionar-se digitalment amb l’administració, obtenir certificats digitals i millorar la recerca de feina en línia.

Processador de textos Word (Ofimàtica)
Formació del recull d’activitats de la Diputació de Barcelona, amb una durada de 15 hores durant el mes d’octubre. Hi han participat 15 alumnes, que han pogut adquirir coneixements pràctics per utilitzar el processador de textos Word de manera eficient.

Programa integral de gestió SAP
La formació, realitzada a l’octubre de 2025 amb una durada de 50 hores, ha comptat amb 15 participants, que han finalitzat amb èxit. L’objectiu ha estat introduir-los en l’ús del sistema SAP, una de les eines de gestió empresarial més utilitzades a escala internacional.

Entrevista grupal: Scape Room 2025
Aquesta activitat, inclosa en el recull de formacions de la Diputació de Barcelona, s’ha desenvolupat al novembre en una única jornada. 10 persones han participat en aquesta simulació d’entrevista grupal mitjançant una dinàmica de Scape Room, pensada per reforçar competències de comunicació i treball en equip en processos de selecció.

Acompanyament del professorat i reconeixement especial
A l’acte han estat convidats els docents dels cursos de certificats professionals i de la resta de formacions. L’Ajuntament vol dedicar un reconeixement especial a Maria José Guarch, veïna del municipi i docent del certificat d’Activitats de Gestió Administrativa durant més de cinc anys. Des del consistori i l’equip de Promoció Econòmica volem expressar-li el seu profund agraïment per la gran tasca realitzada i la implicació constant en la formació dels alumnes. La trobarem a faltar!

Valoracions molt positives!

Des del departament de Promoció Econòmica de l'Ajuntament d'Abrera treballem amb l'objectiu d'oferir un ampli ventall de cursos de diferents especialitats: de Pont grua i d’Activitats de gestió administrativa que tenen oberta la inscripció. Preneu nota i inscriviu-vos!
Des del departament de Promoció Econòmica de l'Ajuntament d'Abrera treballem amb l'objectiu d'oferir un ampli ventall de cursos de diferents especialitats que recullin els interessos de les persones aturades del municipi:
Curs de Pont Grua
El dimecres 17 de desembre, de 08.30 h a 13.30 h i de 14.30 h a 17.30 h, impartirem un curs de Pont Grua, dirigit a persones majors de 18 anys, que es trobin en situació d'atur i amb el carnet de carretoner i experiència en feines de logística. Si no es cobreixen les places amb aquests requisits, es seguirà l’ordre de pre-inscripció.
La formació es realitzarà a la Fundación Laboral de la Construcción (av. de la Comunitat Europea, 32 de Badalona).
Formació 2026: curs d'Activitats de gestió administrativa
Des del Servei de Promoció Econòmica obrim les inscricions per a una formació que s'iniciarà al gener de 2026. Es tracta d'un nou curs d’Activitats de gestió administrativa que s'allargarà fins al mes d'octubre de 2026, amb un total de 660 h teòriques i 220 h de pràctiques en empreses, en horari de 9.00 h a 15.00 h de dilluns a divendres, a les Aules de Promoció Ecoòmica (c. de Martorell, 20). Està adreçat a persones inscrites al Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC), i impulsat i subvencional pel SOC amb fons rebuts del Ministeri d'Educació i Formació Professional.

Més informació i inscripcions:
Per formalitzar les inscripcions, podeu adreçar-vos directament al Departament de Promoció Econòmica en el nostre horari d’atenció a la ciutadania, de dilluns a divendres de 9 h a 14 h i dimecres 16.30 h a 19 h, a través dels següents canals:
Us informem de tota l'actualitat municipal. Seguiu-nos!
