
8/9/2026
ACTUALITZACIÓ. 23.15 H - Activació de mesures preventives davant la previsió de pluges intenses per aquest dimecres 9 de setembre de 2026
Davant la previsió de pluges intenses per aquest dimecres 9 de setembre, des de l’Ajuntament d’Abrera hem establert en fase d'Alerta el DUPROCIM (Document Únic de Protecció Civil Municipal) i demanem a la ciutadania molta precaució i extremar les mesures de protecció.
Aquest vespre s’ha reunit el CECOPAL (Centre de Coordinació Operativa Municipal), presidit pel nostre alcalde, Jesús Naharro, qui ha signat un decret d’alcaldia per establir mesures extraordinàries de prevenció i protecció de la població davant l'elevat risc de pluges intenses, d'acord amb les mesures preses per la Generalitat de Catalunya, entre les quals destaquen evitar els desplaçaments no imprescindibles, aplicar el teletreball sempre que sigui possible, suspendre l'activitat educativa i esportiva a l'exterior, suspendre l'activitat dels serveis socials bàsics i especialitzats, i suspendre l'activitat sanitària no essencial i no urgent, de les 7 h a les 17 h d'aquest dimecres.
A partir de les 17 h, i si la situació meteorològica ho permet, es rependrà l'activitat habitual als diferents equipaments. Seguiu els canals de comunicació per a més informació.
Segons l'avís, les pluges intenses poden deixar fins a 20 mm per metre quadrat en 30 minuts. Poden afectar els municipis del Baix Llobregat, Vallès Occidental, Garraf i Penedès. Al nostre municipi, s'aplicaran les següents mesures per aquest dimecres 9 de setembre de 2026:
Mesures generals de protecció:
• Eviteu desplaçaments no imprescindibles.
• Prioritzeu el teletreball sempre que sigui possible.
• Seguiu les indicacions dels serveis d'emergència.
ACTIVITATS EDUCATIVES SUSPESES
• Queden suspeses les classes a tots els centres educatius del municipi: Escola Bressol Municipal Món Petit, escoles Francesc Platón i Sartí, Ernest Lluch, Josefina Ibáñez, Institut Voltrera, així com totes les activitats educatives a l’aire lliure.
• També es suspèn el servei de transport escolar del dimecres 9 de setembre de 2026.
EQUIPAMENTS MUNICIPALS:
• La Biblioteca Josep Roca i Bros, l’Aula d’Adults, l’Escola Municipal de Música i el Casal de Joves d’Abrera oferiran el servei habitual a partir de les 17 h, si la situació meteorològica ho permet.
• El Casal de la Gent Gran i el Centre Aquàtic Municipal (CAM) romandran oberts, però quedaran suspeses les activitats dirigides fins les 17 h.
ACTIVITATS A L'AIRE LLIURE SUSPESES
• Queden suspeses les activitats esportives municipals que es desenvolupin a l'aire lliure.
• També se suspenen les activitats culturals, lúdiques i de participació ciutadana que impliquin desplaçaments o concentracions de persones a l'exterior.
SERVEIS SOCIALS
• Es garanteixen els serveis mínims de serveis socials.
• Se suspèn l'activitat presencial dels serveis socials municipals.
• Es mantè l'atenció de les situacions d'urgència o emergència social que resultin imprescindibles.
• Se suspèn el servei de Centre de Dia de la Residència de Gent Gran Bel Edad Canigó.
SERVEIS MUNICIPALS ACTIVATS
La Policia Local, Protecció Civil i la Brigada Municipal treballen de manera coordinada per garantir:
✔ La seguretat de les persones.
✔ La continuïtat dels serveis públics essencials.
✔ El seguiment permanent de la situació meteorològica.
RECOMANACIONS A LA CIUTADANIA
• Eviteu qualsevol desplaçament que no sigui imprescindible.
• No accediu a rieres, torrents ni zones inundables.
• Extremeu les precaucions a l'exterior.
• Seguiu les indicacions dels serveis d'emergència.
MANTINGUEU-VOS INFORMATS
Seguiu els canals de comunicació oficials de l'Ajuntament d'Abrera i de Protecció Civil de la Generalitat per conèixer l'evolució de la situació i les possibles actualitzacions de les mesures preventives.
Gràcies per la vostra col·laboració!
Us demanem màxima precaució i que seguiu les indicacions dels serveis d’emergència i les informacions oficials. Podeu llegir seguidament els documents que recullen les mesures preventives preses per la previsió de pluges intenses:

Des de Protecció Civil d'Abrera es demana molta precaució a la ciutadania, especialment en la mobilitat i les activitats a l'aire lliure, davant la previsió de pluges intenses.

Consells de precaució davant l'avís de fortes pluges
Abans que comencin les pluges:
Un cop comencin les pluges s’aconsella:

Per a qualsevol emergència el telèfon al qual s'ha de trucar és el 112 i també es pot contactar amb la nostra Policia Local al 93 770 09 81
Us informem de tota l'actualitat municipal. Seguiu-nos!
